Άδειες οδήγησης: ΑΜ, Α1, Α2 , Α
Στις 19 Ιανουαρίου, η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει τις άδειες οδήγησης τέθηκε σε ισχύ. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν σκούτερ, μοτοσυκλέτες και τρίκυκλα όλων των ισχύων και των χωρητικοτήτων (cc) του κυλίνδρου υπόκεινται επίσης σε αυτούς τους νόμους. Η νέα ευρωπαϊκή άδεια για τους μοτοσικλετιστές περιλαμβάνει τέσσερεις κατηγορίες αδειών : ΑΜ, Α1, Α2 και Α.
Η άδεια AM, για την οποία οι υποψήφιοι καλούνται να περάσουν εξετάσεις θεωρίας και (στις περισσότερες χώρες) πρακτική δοκιμασία οδήγησης, δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχο να οδηγεί μοτοποδήλατα με κυλινδρισμό μέχρι 50 cc και η ισχύς δεν υπερβαίνει τα 4 kw, με μέγιστη προβλεπόμενη ταχύτητα τα 45 km/h. Η ελάχιστη ηλικία στην οποία μπορεί να εκδοθεί άδεια AM ρυθμίζεται σε εθνικό επίπεδο, είναι 14 στη Γαλλία, την Ιταλία, την Εσθονία, την Ουγγαρία, τη Λετονία, την Πολωνία και 15 στην Αυστρία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Ισπανία, τη Φινλανδία, τη Λιθουανία, τη Σουηδία, τη Σλοβακία. Για να αποκτήσετε μια άδεια AM και να οδηγήσετε 50 cc μηχανάκι, η ελάχιστη ηλικία είναι 16 στο Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το υψηλότερο κατώτατο όριο ηλικίας για την οδήγηση των 50 cc σκούτερ είναι 17 στην Κύπρο και 18 στη Δανία. Οι εθνικοί νόμοι θέτουν ένα ελάχιστο όριο ηλικίας των 18 για τους αναβάτες πού μεταφέρουν έναν επιβάτη. Κάθε κατηγορία της άδειας οδήγησης για ένα αυτοκίνητο ή μια μοτοσικλέτα επιτρέπει επίσης στον κάτοχο να οδηγεί 50 cc μηχανάκι.
Η άδεια Α1 δίνει το δικαίωμα στον κάτοχό της να οδηγεί μοτοσικλέτες και σκούτερ με κυβισμό απο 50 cc έως 125 cc και ισχύ που δεν υπερβαίνει τα 11 kw. Και πάλι, το κριτήριο της ηλικίας αποφασίζεται σε εθνικό επίπεδο. Κυμαίνεται από 16 στην Αυστρία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία, απο 17 στο Ηνωμένο Βασίλειο και απο 18 στο Βέλγιο, τη Δανία, την Ελλάδα, την Ολλανδία.
Η άδεια Α2 εκδίδεται για μοτοσικλέτες και σκούτερ άνω των 125 cc με ισχύ όμως που δεν υπερβαίνει τα 35 kw. Μπορεί να αποκτηθεί, περνώντας κάποιο τέστ, στα 18 σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, με λίγες εξαιρέσεις : 19 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 20 στην Ολλανδία, την Ελλάδα, τη Δανία και το Βέλγιο.
Η άδεια Α επιτρέπει στον κάτοχο να οδηγήσει οποιοδήποτε είδος μοτοσικλέτας, χωρίς περιορισμούς στον κυλινδρισμό και την ισχύ. Σε καμία χώρα δεν εκδίδεται πριν απ' το ελάχιστο όριο ηλικίας των 20 ετών, αυξανόμενο σε πολλές περιπτώσεις στα 22. Η άδεια Α λαμβάνεται μετά από επιτυχή εξέταση και μετά από δύο χρόνια εμπειρίας με άδεια Α2. Κάποιες χώρες θα είναι σε θέση να αποφασίζουν αν θα επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση στην άδεια τύπου Α, μέσω μιας εξέτασης, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη άδεια Α2, αλλά με ένα υψηλότερο ελάχιστο όριο ηλικίας (24).
Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί θεσπίζουν ένα κοινό ελάχιστο όριο ηλικίας σε όλες τις χώρες για τα τρίκυκλα με ισχύ όχι περισσότερη απο 15 kw · θα είναι δυνατόν να οδηγούν τέτοια οχήματα με άδεια Α από την ηλικία των 21 ετών, και σε ορισμένες χώρες (π.χ., Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Φινλανδία, Τσεχική Δημοκρατία) με άδεια B, αλλά με ελάχιστη ηλικία των 21 ετών.
Μερικά από τα best-seller μοντέλα στο ευρύ φάσμα των μοτοσικλετών με τα σημαντικά εμπορικά σήματα του Ομίλου Piaggio, Aprilia και Moto Guzzi, είναι ήδη συμβατά με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για την άδεια Α2. Οι κάτοχοι αυτής της άδειας μπορούν να οδηγήσουν :
APRILIA
- Shiver 750
- Shiver 750 ABS
- Mana 850 GT ABS
- Dorsoduro 750
- Dorsoduro 750 ABS
- Dorsoduro 750 Factory
- Dorsoduro 750 Factory ABS.
MOTO GUZZI
- Nevada 750
- V7 Stone
- V7 Special
- V7 Racer.
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Arturo Magni
- Giulio Cesare Carcano
- Σύννεφα στο Mandello del Lario
- V7 sport:Telaio rosso
- Λίστα μοντέλων
- V50 Monza
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Moto Guzzi California 90
- Ποιοί δεν είμαστε
- Τεχνικός κώδικας FIVA 2010
- Piaggio:Νέο κέντρο σχεδιασμού
- Sport 1200
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Classic endurance 2012
- Moto Guzzi GTV 1939
- Στα Χρόνια του Πολέμου
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- Εργασίες σε V7 Ambassador
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- Classic Trophy 2012
- Αετοί στον Πλαστήρα
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi World Club Διεθνής Συγκέντρωση
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- 1921 Tipo Normale
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- 1ο Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2012
- Ing. Giuseppe Guzzi
- Άλμα!!! με Moto Guzzi
- Moto Guzzi: Sport 14
- Pietro Ghersi
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- MPC Alba
- Ipothesys
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- "Girl meets the bike": έρωτας μe ένα Guzzi
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:Πρόγραμμα
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:Τεχνικός έλεγχος
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες
- Moto Guzzi: V65 Police
- ΚΤΕΟ: μεταβίβαση μοτοσυκλέτας
- Duilio Agostini
- Εγκατάσταση βάσης πινακίδας:CATEYE-2
- Le Mans 850: «ο Άσσος»
- Giovanni Ravelli
- Giorgio Parodi
- Carlo Guzzi
- Cali 1400 Touring: Αποκάλυψη
- Omobono Tenni
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Moto Guzzi: 500GP 4-κύλινδρο
- Αλλαγή φίλτρου αέρα σε 1200 Sport / Breva
- Αποσύνδεση ταχυσύνδεσμου βενζίνης
- Moto Guzzi: 1000s
- Moto Guzzi 850 Le Mans
- Συνέντευξη: Doom (ΧΝ)
- Kevin Ash: 10/12/1959 - 22/01/ 2013
- Πρόγραμμα ΚΤΕΟ μοτο 2013
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- Moto Guzzi Police Special
- California: ελαστικά whitewall
- Διευκρινήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα
- Αντίο στον Luigi
- Φωτογραφίες
- Αετοί στον Πλαστήρα 2013
- 2o Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2013
- Τατόι 2013: ετοιμασίες
- 2o Τατόι Circuit 2013
- 2ο Τατόι circuit 2013: start your engines
- Τατοΐου ιστορίες
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- V11 Le Mans Rosso Corsa, L'ultimo Discendente
- Πολυμέσα
- Breva 1100: 85000 χλμ
- Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ 2013
- MOTO GUZZI 1969 AMBASSADOR
- Guzzino 65cc
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- Guzzi Meeting “Città di Cava de’ Tirreni”
- ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
- Ένα Galletto-γραμματόσημο
- Moto Guzzi: V1000 Convert
- Moto Guzzi: Lemans III 1983
- Guido Mentasti 1897-1925
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi 1000 SP 1979
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Ελευσίνα 8/12/2013
- Moto Guzzi: "Suzuka 8 Hours" racer
- KTEO Πρόσκληση για Νομό Αττικής 2014
- Scooter & Moto Festival 2014
- Μοτο Guzzi: California 1400 touring
- 2o Raduno Area Mediterranea- Moto Guzzi World Club
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Augusto Farneti
- Augusto Farneti
- Αντίο στον Luigi
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014: Πρόγραμμα
- 3ο ΣΙΡΚΟΥΙ ΤΑΤΟΙ
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Party time guzzisti
- Ιταλικό διήμερο 29-30 Νοεμβρίου
- MG OPEN HOUSE DAYS 2015
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ 2015
- Moto Guzzi: Airone 250 1952
- MOTO GUZZI V85 TT
- MGWC Meeting Internazionale 2019 Patras