Αντλία βενζίνης
Απο το 2003 τα περισσότερα μοντέλα της Moto Guzzi έχουν εσωτερική αντλία βενζίνης (μέσα στην δεξαμενή καυσίμου).¨Ενα πρόβλημα που έχει αναφερθεί σε κάποιες περιπτώσεις (μην δημιουργούμε και πανικό!) είναι η έξοδος του άκρου του σωλήνα απο τις υποδοχές που έχει το σώμα της αντλίας βενζίνης για να κλείνει το κύκλωμα.
Το συγκεκριμένο κύκλωμα λειτουργεί υπο πίεση για να τροφοδοτεί τα μπέκ ψεκασμού, οπότε έιναι κατανοητό ότι η έξοδος του σωλήνα ακυρώνει την δύναμη της αντλίας βενζίνης και η υποπίεση που θα έφθανε να λάβει καύσιμο ένα παλιό καλό καρπυρατέρ, δεν είναι αρκετή για να λειτουργήσει ο ψεκασμός. Αποτέλεσμα; Μόλις έμεινες!
Τι κάνεις; Πρίν αρχίσεις να καλείς οδική βοήθεια, σκέψου ότι έχεις Moto Guzzi, άρα τίποτα δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται. Είναι ανθρώπινα μηχανάκια φτιαγμένα απο ανθρώπινα χέρια και όχι ρομπότ, άρα αυτό που βίδωσε ο "Luigi" στο Mandello del lario στην γραμμή συναρμολόγησης, σίγουρα (με προσοχή!) μπορείς να το αφαιρέσεις και να το ξανατοποθετήσεις με λίγα βασικά εργαλεία. Για όσους δεν πήραν ήδη την οδική βοήθεια και (δεν) την άραξαν στο κοντινότερο καφέ...συνεχίζουμε!
Διασφάλιση χώρου επισκευής
Κάτω απο τον ήλιο μεσημεριάτικα δεν λέει! μια σκιά κοντινή με έδαφος σκληρό για να βάλεις την μοτοσυκλέτα στο κεντρικό στάντ είναι το τέλειο. Αν βρέχει, μια μαρκίζα ή κάτι τέλος πάντων...χρειάζεται λίγος αυτοσχεδιασμός, αλλά η βελτίωση των συνθηκών αυξάνει την συγκέντρωση και την υπομονή που θα χρειαστεί για να μην κάνεις κάποια ζημιά πλέον της υπάρχουσας απο βιασύνη, άγχος κλπ.
Αν για να γλυτώσεις 140€ που θα στοίχιζε η οδική βοήθεια, κάνεις ζημιά στο ντεπόζιτο που κοστίζει 800€ + ή στην αντλία βενζίνης που έχει τιμή καταλόγου 519€ !!!!!, ...καλύτερα άστο. Οι επισκευές στον δρόμο θέλουν και την ανάλογη ψυχραιμία.
Η διάγνωση
Πρίν αρχίσεις να βγάζεις ντεπόζιτο και να λύνεις την αντλία, χρειάζεται μια σωστή διάγνωση δια της "είς άτοπον απαγωγής". Θα έιναι αστείο να τα λύσεις όλα, και μετά να ανακαλύψεις οτι το kill switch ήταν στην θέση off ή οτι τελικά δεν είχες βενζίνη. Η λογική λέει ότι πρώτα κάνουμε τους εύκολους έλεγχους, πρίν αρχίσουμε την επίθεση.
1/ Ανοίγουμε τάπα ρεζερβουάρ, κοιτάμε οτι έχει βενζίνη! Επιβεβαιώνουμε οτι οι πίπες των μπουζί είναι στην θέση τους και πατάνε σωστά, οτι οι πόλοι στην μπαταρία ειναι βιδωμένοι χωρίς οξείδωση, και οτι γενικά δεν είναι ορατό καποιο καλώδιο απασφαλισμένο εκτός θέσεως, οτι δεν έχουμε ορατές διαρροές καυσίμου, λαδιών. Ένας καλός οπτικός έλεγχος είναι πάντα χρήσιμος.
2/ Άνοιγμα κεντρικού διακόπτη, kill switch σε θέση on, νεκρά ταχύτητα να ανάβει το πράσινο λαμπάκι στο καντράν, πλάγιο στάντ κλειστό (συνήθως έχει βαλβίδα διακοπής λειτουργίας
κινητήρα όταν είναι ανοιχτό), ακούμε αν αντλία βενζίνης οπλίζει με τον χαρακτηριστικό ήχο. Επιβεβαιώνουμε κλείνοντας και ανοίγοντας τον κεντρικό διακόπτη δεύτερη φορά! Αν δεν ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος απο την αντλία βενζίνης έχουμε άλλο πρόβλημα! Ελέγχουμε όλες τις ασφάλειες και τους ρελέδες.
3/ Μιζάρουμε, (όχι παρατεταμένα για να ξελιγώσουμε την μπαταρία) και ακούμε αν η μπαταρία/μίζα συμπεριφέρονται κανονικά δηλ. σε δυο-τρία γυρίσματα του κινητήρα να πάρει εμπρός.Αν όχι επαναλαμβάνουμε αλλά όχι πάνω απο 5". Αν μπαταρία και μίζα συμπεριφέρονται ζωηρά, αλλά δεν έχουμε εκκίνηση, μυρίζουμε αν η μοτοσυκλέτα βρωμάει βενζίνη, αν δείχνει σημεία μπουκώματος. Αν ναι, σημαίνει οτι έχουμε θέμα ανάφλεξης και ότι η αντλία βενζίνης κάνει την δουλειά της. Αν όχι, μάλλον δεν πάει καύσιμο στα μπέκ οπότε βασική υποψία είναι οτι το κύκλωμα της αντλίας βενζίνης δεν λειτουργεί υπο πίεση, εφόσον η αντλία έχουμε επιβεβαιώσει ήδη οτι λειτουργεί.
Η Θεραπεία
Απο έδώ και πέρα η περιγραφή είναι για California, αλλά φαντάζομαι οτι λίγο πολύ ισχύει και για τα άλλα μοντέλα αφού η γενική φιλοσοφία είναι ίδια. Δυστυχώς ο μόνος τρόπος για να βεβαιωθούμε για την υποψία μας είναι η αφαίρεση του ντεπόζιτου και η εξαγωγή της αντλίας βενζίνης.
Επειδή έχουμε να κάνουμε με βενζίνη που σίγουρα θα στάξει έστω και μια σταγόνα, χρειάζονται κάποια μέτρα ασφάλειας.
-Αφήστε την μοτοσυκλέτα να κρυώσει αν είναι πολύ ζεστή.
-Γειώστε το χέρι σας με κάτι μεταλλικό, ώστε να είστε σίγουροι οτι δεν έχετε στατικό ηλεκτρισμό.
-Βεβαιώστε οτι ο κεντρικός διακόπτης είναι κλειστός και το kill switch στην θέση off.
-Oτιδήποτε μπορεί να αποτελέσει πηγή σπινθήρα μακριά!
-Τυχόν θεατές με τσιγάρα ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ!
-Αν είστε υποχόνδριοι με την ασφάλεια αφαιρέστε τον αρνητικό πόλο απο την μπαταρία για να είστε σίγουροι, και μην αφήνεται μεταλλικά εργαλεία πάνω στην μοτοσυκλέτα τα οποία τυχόν πτώση τους μπορεί να δημιουργήσει σπινθήρα.
Το πρώτο πρόβλημα που υπάρχει είναι η ποσότητα καυσίμου στο ντεπόζιτο.
Κανονικά πρέπει να το αδειάσεις, πράγμα το οποίο γίνεται σχετικά εύκολα αν έχεις ένα μπετόνι και ένα εύκαμπτο σωληνάκι με την παραδοσιακή μέθοδο του ρουφήγματος για να ξεκινήσει η ροή και μετά η "αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων" κάνει την δουλειά της. Αν όχι, η δουλειά θα γίνει με αυξημένη διαρροή βενζίνης (ιδίως στο στάδιο ξεβιδώματος της βάσης της αντλίας βενζίνης) οπότε επιλέξτε ένα σημείο με χώμα. Η επιλογή του πλήρους αδειάσματος απο την τάπα πλήρωσης εξαρτάται απο το πόσο κοντά είναι ένα βενζινάδικο.
Στην California και γενικά στα γυμνά μοντέλα ευτυχώς η αρχή είναι εύκολη. Η αντλία καυσίμου βρίσκεται στο εμπρός αριστερό μέρος του ντεπόζιτου της California. Ορατή είναι η μεταλλική βάση της και η έξοδος καυσίμου που συνδέεται μέσω ταχυσύνδεσμου με τον σωλήνα που στέλνει καύσιμο στα μπέκ.
Το ντεπόζιτο έχει μόνο μια πίσω βίδα ασφάλισης, ενώ μπροστά ακουμπάει σε βάσεις λαστιχένιες με στήριξη στην κεντρική δοκό του πλαίσιου. Ξεβιδώνεις την πίσω βίδα και μετά το ανασηκώνεις ελαφρά με προσοχή απο πίσω προς τα πάνω λίγο, και μετά εμπρός ώστε να περνάει το χέρι σου απο κάτω για να αποσυνδέσεις:
α/σωλήνα αναθυμιάσεων
β/δυο φίσες ηλεκτρικών
γ/ταχυσύνδεσμο καυσίμου
Το τέλειο είναι κάποιος φίλος να κρατήσει ελαφρά σηκωμένο το ντεπόζιτο για να έχεις και οπτική επαφή όταν αποσυνδέεις.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Υπο κανονικές συνθήκες ο ταχυσύνδεσμος καυσίμου είναι υπο πίεση λόγω του ότι η αντλία καυσίμου έχει γεμάτο το κύκλωμα και αποσυνδέεται δύσκολα. Κανονικά (πχ. σέρβις), για να αποσυνδεθεί πιο εύκολα μόλις αποσυνδέσετε τις φίσες ηλεκτρικών θα έπρεπε να βάλετε εμπρός με την αντλία χωρίς ρεύμα ώστε να μειωθεί η πίεση. Για την αποσύνδεση χρησιμοποιούμε και τα δυό μας χέρια ως εξής: Το ένα κρατάει τον πλαστικό σύνδεσμο που είναι στην μεταλλική πλάκα της αντλίας βενζίνης με σκοπό να τον προστατέψει απο την δύναμη που θα βάλουμε κατά το τράβηγμα στο θυληκό σύνδεσμο που βρίσκεται στον σωλήνα με το άλλο μας χέρι. Τον θυληκό τον πιάνουμε με το άλλο χέρι και τον περιστρέφουμε ελαφρά δεξιά-αριστερά καθώς τραβάμε προς τα πίσω, ενώ κρατάμε ακίνητο τον αρσενικό με το πρώτο χέρι.
Αν η υπόθεση μας είναι σωστή, οτι η αντλία έχει χάσει την πίεση της και το κύκλωμα της είναι ανοιχτό, θα δείτε οτι αποσυνδέεται εύκολα χωρίς να χρειαστεί το ενδιάμεσο βήμα. Όταν ανοίγει ο ταχυσύνδεσμος κανονικά θα περιμέναμε μερικές σταγόνες βενζίνης μόνο, αλλά στην περίπτωση μας το κύκλωμα είναι ανοιχτό, οπότε χρειάζεται σβέλτα με το δάχτυλο να κλείσουμε προσωρινά την πλαστική εξαγωγή της αντλίας βενζίνης.Σίγουρα θα στάξει κάποια ποσότητα στον κινητήρα όσο γρήγοροι και αν είμαστε, αλλά δεν είναι πολύ ανησυχητικό αν δεν υπάρχει σπινθήρας γύρω.
Για την εξαγωγή της αντλίας ξεβιδώνουμε όλες τις βίδες της βάσης της με υπομονή και τρυφερότητα! γιατί η οπή είναι μικρή, και την βγάζουμε προς τα έξω με προσεκτικές κινήσεις. Αν το σωληνάκι έχει φύγει απο την θέση του το επαναφέρουμε κατά προτίμηση με νέο κολιέ, μιας και το υπάρχον αν ήταν καλό θα είχε μείνει στην θέση του! Αν έχει σκιστεί το σωληνάκι αναζήτηση νέου σε βενζινάδικα, αγροτικά μηχανήματα κλπ θέλει λίγο φαντασία!
Στο δέσιμο μια παρατήρηση: αφού η αντλία είναι έτοιμη να μπεί πάλι στο ντεπόζιτο, πρίν την περάσετε στην οπή να έχετε βάλει την λαστιχένια φλάντζα με τις βίδες μισο-περασμένες, ώστε να είναι ευθύγραμμη η φλάντζα και έτοιμη για βίδωμα στα σπειρώματα.Αλλιώς η ταλαιπωρία είναι εγγυημένη και αυξάνεται η πιθανότητα ζημιάς στην φλάντζα που έιναι το τελευταίο που θέλουμε, καθώς θα έχουμε διαρροή καυσίμου. Σφίγγουμε τις βίδες σε σχήμα σταυρού μέχρι να πατήσει ισομερώς η μεταλλική βάση της αντλίας βενζίνης.
Οι οδηγίες είναι αποτέλεσμα προσωπικής εμπειρίας, και έχουν καθαρά πληροφοριακό και ενδεικτικό χαρακτήρα. Δεν αποτελούν οδηγό επισκευής, ούτε παρακινώ κάποιον να επισκευάζει την μοτοσυκλέτα του στα χωράφια! Υπάρχει η πιθανότητα να περιέχουν λάθη και γενικά ο καθένας αποφασίζει μόνος του και είναι υπεύθυνος για να μαστροχαλάσει την μοτοσυκλέτα του.
Τελευταίο, ένα αξίωμα που ακολουθώ πάντα: ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΕΤΕ!!! Αν δεν τα καταφέρνετε με τα μηχανικά, είναι πιο οικονομική η λύση της οδικής βοήθειας και συνεργείο.
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Σύννεφα στο Mandello del Lario
- V7 sport:Telaio rosso
- Moto Guzzi California 90
- Τεχνικός κώδικας FIVA 2010
- Sport 1200
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Classic endurance 2012
- Moto Guzzi GTV 1939
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Εργασίες σε V7 Ambassador
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- Classic Trophy 2012
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- Cali 1400 δοκιμές
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες
- Moto Guzzi: V65 Police
- Εγκατάσταση βάσης πινακίδας:CATEYE-2
- Le Mans 850: «ο Άσσος»
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Αλλαγή φίλτρου αέρα σε 1200 Sport / Breva
- Αποσύνδεση ταχυσύνδεσμου βενζίνης
- Moto Guzzi: 1000s
- Συνέντευξη: Doom (ΧΝ)
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- California: ελαστικά whitewall
- 2ο Τατόι circuit 2013: start your engines
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- V11 Le Mans Rosso Corsa, L'ultimo Discendente
- Breva 1100: 85000 χλμ
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Μοτο Guzzi: California 1400 touring
- Άδειες οδήγησης: ΑΜ, Α1, Α2 , Α
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014: Πρόγραμμα
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Moto Guzzi: Airone 250 1952