V50 Monza
Το V50 Monza ήταν ελαφρύ και μαζεμένο, αλλά ποτέ δεν είχε την αναγνώριση που θα έπρεπε. Καιρός να το αλλάξουμε αυτό... Στα μέσα του 1970 κατά την διάρκεια της πετρελαικής κρίσης, όλοι οι κατασκευαστές επέκτειναν την μικρομεσαία γκάμα μοντέλων τους.
Η Moto Guzzi δεν ήταν εξαίρεση, και ο σχεδιαστής της Lino Tonti, είχε έτοιμα τα σχέδια γιά μία μικρή μοτοσυκλέτα διατηρώντας τήν κλασσική διάταξη του V90 , με άξονα στην τελική μετάδοση. Τελικά έπεισε τον Alejandro De Tomaso να του δώσει άδεια παραγωγής, αλλά με τον όρο να αυξήσει την παραγωγή, και να μειώσει το κόστος . Ο Tonti κατάφερε να δημιουργήσει μια πολύ συμπαγή κατασκευή. Αν και ακολούθησε την σχεδίαση των μεγαλύτερων μοντέλων, με κεντρικά τοποθετημένο εκκεντροφόρο με αλυσίδα, και ωστήρια να οδηγούν τις βαλβίδες, απο πολλές άλλες πλευρές ενσωμάτωσε τεχνολογικές λυσεις πιο εξελιγμένες απο οτι στα μεγαλύτερα μοντέλα. Σημαντικές βελτιώσεις ήταν ο συμπλέκτης και το φίλτρο λαδιού. Το φίλτρο μπορουσε να αλλαχθεί χωρίς να βγάλεις το κάρτερ, και ο ξηρός συμπλέκτης είχε ένα δίσκο και ενα ελατήρια διαφράγματος, αντι για τα πολλαπλά ελικοειδή που χρησιμοποιούσαν μέχρι τοτε τα μεγαλύτερα μοντέλα. Αυτή η σχεδίαση, αποδείχθηκε καλύτερη απο τών μεγάλων κινητήρων, πιο ανθεκτική και με πιο μαλακή και προοδευτική λειτουργία. Το πλαίσιο ήταν ίδιο με των μεγάλων, με αφαιρούμενο κάτω τμήμα. Λεπτά καλάμια εμπρός, διπλά αμορτισέρ πίσω, και τρείς δίσκοι συμπλήρωναν την μοτσυκλέτα, η οποία ήταν εξαιρετικά ελαφριά.
Οπως ήταν αναμενόμενο, σπορ εκδόσεις του V35 και V50 ακολούθησαν μετά την πρώτη έκδοση τους το 1977. Με στυλ ανάλογο του Le Mans, μικρό φαίρινγκ, κλίπ-ον, και πίσω τοποθετημένα ποδωστήρια, το V35 Imola και το V50 Monza πήραν τα ονόματα τους απο διάσημες Ιταλικές πίστες.
Το Monza ειχε αρκετά αναβαθμισμένο κινητήρα απο την απλή έκδοση. Διατηρώντας τις αναλογίες 75χ75, φορούσε μεγαλύτερες βαλβίδες, και 2 καρμπυρατέρ Dell’orto PHBH 28B με αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης στους 48bhp στις 7600rpm. Οι άξονες του κιβώτιου και τα ρουλεμάν ήταν ενισχυμένα για να αντέχουν στην μεγαλύτερη ιπποδύναμη, και είχε ανάφλεξη δύο σταδίων και διπλή αλυσίδα χρονισμού.
Αν και το V50 Monza είχε μεγάλη διαφορά απόδοσης απο το απλό V50, δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τα άλλα 500 σπόρ που εμφανίστηκαν εκείνη την εποχή. Το μόνο σημείο που πραγματικά ξεχώριζε ήταν το βάρος και οι διαστάσεις. Με 1420mm μεταξόνιο και ζυγίζοντας μόνο 160kg, η μοτοσυκλέτα ήταν εξαιρετικά μικρή- ιδιως αν την έβαζες δίπλα στο σύγχρονο της Honda CX500 . Τελικά η αναζήτηση της ιπποδύναμης, έφερε τις τετραβάλβιδες κεφαλές, και οδήγησε στο 650cc Lario το 1984, αλλά είχε χαθεί η κομψοτητα και το μικρό βαρος του V50. Το V50 ήταν ενα απλό, μινιμαλιστικό σχέδιο, πράγμα σπάνιο στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και δεν έλαβε την αναγνώριση που του ‘άξιζε, αν και προσέφερε μια υπέροχη μοτοσυκλετιστική εμπειρια με την ελαφρύτητα του, σε μια εποχή που ο κανόνας ήταν βαριές και δυνατές μοτοσυκλέτες.
Κινητήρας: | 90V 4Τ 2κύλινδρος |
Διαδρομή: | 74x57 |
Χωρητικότητα: | 490.29cc |
Απόδοση: | 48HP στις 7600 rpm |
Συμπίεση: | 10.4 προς 1 |
Τροφοδοσία: | 2x PHBH 28 |
Ηλεκτρικά: | μπαταρία-μίζα |
Μετάδοση: | κιβώτιο 5 ταχυτήτων, τελική μετάδοση με άξονα |
Πλαίσιο: | Tonti με αποσπώμενους σωλήνες στο κάτω μέρος |
Αναρτήσεις: | εμπρός-τηλεσκοπικό, αέρος Moto Guzzi, πίσω-ψαλίδι αλουμινίου με αμορτισέρ αερίου, λαδιού |
Φρένα: | Δυο δίσκοι εμπρός-260mm πίσω-μονός δίσκος 235mm-Σύστημα integrale |
Τροχοί: | χυτοί αλουμινίου |
Λάστιχα: | εμπρός 3,25 S 18" ή 90/90 S 18" πίσω 3.50 S 18 ή 100/90 S 18" |
Χωρητικότητα βενζίνης: | 16lt |
Κατανάλωση: | 4.2lt/100kms |
Τελική ταχύτητα: | 175kms/h |
Βάρος κενό: | 160kgs |
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Arturo Magni
- Giulio Cesare Carcano
- V7 sport:Telaio rosso
- ΒΒ1 Griso
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Moto Guzzi California 90
- Ποιοί είμαστε
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Moto Guzzi GTV 1939
- Στα Χρόνια του Πολέμου
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi World Club Διεθνής Συγκέντρωση
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- 1921 Tipo Normale
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- Cali 1400 δοκιμές
- Ing. Giuseppe Guzzi
- Άλμα!!! με Moto Guzzi
- Moto Guzzi: Sport 14
- Pietro Ghersi
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- Ipothesys
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- "Girl meets the bike": έρωτας μe ένα Guzzi
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- Moto Guzzi: V65 Police
- Duilio Agostini
- Giovanni Ravelli
- Giorgio Parodi
- Carlo Guzzi
- Cali 1400 Touring: Αποκάλυψη
- Omobono Tenni
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Moto Guzzi: 500GP 4-κύλινδρο
- Moto Guzzi: 1000s
- Λίστα μοντέλων
- Moto Guzzi 850 Le Mans
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- Moto Guzzi Police Special
- Αντίο στον Luigi
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi
- MOTO GUZZI 1969 AMBASSADOR
- Guzzino 65cc
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- Guzzi Meeting “Città di Cava de’ Tirreni”
- Moto Guzzi: V1000 Convert
- Moto Guzzi: Lemans III 1983
- Guido Mentasti 1897-1925
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi 1000 SP 1979
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Californication
- Moto Guzzi: "Suzuka 8 Hours" racer
- Scooter & Moto Festival 2014
- 2o Raduno Area Mediterranea- Moto Guzzi World Club
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Αντίο στον Luigi
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Party time guzzisti
- Moto Guzzi 1927 vs ατμομηχανής 1913
- Moto Guzzi: Airone 250 1952
- MOTO GUZZI V85 TT