Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi
Ακόμα θυμάμαι με συγκίνηση, την πρώτη ημέρα που πήγα για δουλειά στην Moto Guzzi και με το χέρι να τρέμει έβαλα την υπογραφή μου στην σύμβαση εργασίας. Ήταν 6 Μαρτίου του 1939. Απο τότε πέρασαν σχεδόν 65 χρόνια, είμαι ακόμα παρών στην Moto Guzzi και το Mandello del Lario και νιώθω περήφανος που συνέδεσα το όνομα μου με αυτήν την μεγάλη εταιρεία που έχει ιστορία παραπάνω απο 80 χρόνια στην παραγωγή μοτοσυκλετών και στους αγώνες.
Όταν τέλειωσα το σχολείο, συνέχισα στην σχολή Τεχνών στην βιομηχανική περιοχή του Friuli όπου ζούσα με την οικογένεια μου. Μου προσέφεραν μια θέση εργασίας στο Lecco, στο τοπικό παράρτημα της Fiat, οπότε μετακόμισα στους θείους μου που ζούσαν εκεί. Δέχθηκα αυτήν την θέση, γιατί ένιωθα οτι δεν θα κατάφερνα να προχωρήσω στις σπουδές μου ιδιωτικά. Εκείνες τις εποχές ήταν υποχρεωτική μια τρίμηνη δοκιμαστική περίοδος πριν πάρεις την άδεια εργασίας, και κατά την διάρκεια της δέχθηκα την πρόταση για συνέντευξη στην Moto Guzzi, που θα οδηγούσε και στην αντίστοιχη αίτηση εργασίας.
Η μοίρα με ευνόησε, και μερικές ημέρες αργότερα άρχισε η μακριά μου σχέση με την Moto Guzzi.
Πάντα ανήκα στο τεχνικό τμήμα της εταιρείας, αλλά μέσα στα πολλά χρόνια, άλλαξα αρκετά τμήματα και μετακινήθηκα σε θέσεις μεγαλύτερης ευθύνης. Αρχικά, το 1939 ξεκίνησα με απλά σχέδια, με αντικείμενο την νέα στρατιωτική μοτοσυκλέτα το Alce, και στην συνέχεια πέρασα σε πιό σύνθετα σχέδια για την ανάπτυξη του Trialce, και αργότερα πάντα στο κομμάτι για τους εξοπλισμούς ασχολήθηκα με βιομηχανικούς κινητήρες και συμπιεστές για το Ιταλικό ναυτικό.
Όλα αυτά έγιναν πρίν το Πόλεμο. Το τέλος του πολέμου με βρήκε στο τμήμα αναβάθμισης παλιότερων μοντέλων παραγωγής. Κύρια ασχολία μου ήταν προτάσεις για βελτιωμένες αναρτήσεις, συστήματα φρένων, κιβώτια κλπ. Ο χρόνος μου μοιραζόταν μεταξύ σχεδιαστήριου και εργαστήριου δοκιμών, όπου ήμουν σε συχνή επαφή με τον Carlo Guzzi που ήθελε να δοκιμάζονται εξονυχιστικά όλες οι λύσεις και προτάσεις.
Το 1948 ήταν μια σημαδιακή χρονιά, καθώς πέρασα στην ομάδα του Ing. Giulio Cesare Carcano, του ιδιοφυή δημιουργού του V8, αλλά και του V90 που είναι ακόμα και σήμερα το σύμβολο της Guzzi. Ο Ing. Carcano, διευθυντής τότε του τμήματος Εξέλιξης και Έρευνας, ήταν επίσης υπεύθυνος για την σχεδίαση και δοκιμή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών της εταιρείας. Εκεί πραγματικά άρχισα, κάτω απο την καθοδήγηση του μεγάλου μου δάσκαλου, τον σχεδιασμό νέων αγωνιστικών μοτοσυκλετών που οδήγησαν σε μοναδικά αποτελέσματα την Guzzi σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το 1951 έγινα υποδιευθυντής του αγωνιστικού τμήματος, και ακολούθησαν χρόνια γεμάτα ένταση καθώς εκτός απο τον σχεδιασμό, ήμουν υπεύθυνος για πολλά κομμάτια της αγωνιστικής ομάδας. Το άγχος, η ανησυχία, αλλά και τα μοναδικά συναισθήματα που έζησα τότε δεν ξεχνιούνται. Μετά την "παύση των αγώνων" του 1957, μεταφέρθηκα μαζί με τον Ing. Carcano επικεφαλής στο τμήμα παραγωγής, με αποτέλεσμα καινούργια μοντέλα όπως το Stornello, Tourismο και Sport, και μετά το V7 και ο δικύλινδρος V κινητήρας της Guzzi.
Μετά τον θάνατο των ιδρυτών της Guzzi, το 1955 ο Giorgio Parodi και το 1964 ο Carlo Guzzi, η Moto Guzzi άλλαξε αρκετές φορές ιδιοκτησιακό καθεστώς με αρκετά προβλήματα και αλλαγές στην οργάνωση και δομή της εταιρείας. Παρά τις αλλαγές παρέμεινα επικεφαλής υπεύθυνος project, και ασχολήθηκα πολύ με το γκρούπ εργασίας που είχαν δημιουργήσει ο Σύνδεσμος κατασκευαστών και το Ιταλικό Υπουργείο Μεταφορών για θέσπιση κανόνων για την μόλυνση του περιβάλλοντος, όπως και αργότερα κατά την δεκαετία του 70 μέχρι και τις προδιαγραφές EEC, UN, και ISO. Ήταν μια περίοδος έντονης έρευνας και πειραμάτων. Το 1975, αν και δεν το περίμενα, με τίμησε το Υπουργείο Εργασίας και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας για την προσφορά μου στον κλάδο.
Μέσα απο την εργασία μου που υπηρέτησα πιστά και με πάθος, έλαβα αναγνώριση και ικανοποίηση, και είμαι υπερήφανος που με τους συνάδελφους μου πρόσφερα στην επιτυχία της Moto Guzzi, που της εύχομαι ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες και πρόοδο.
Πηγή:www.motocorse.com
ΥΓ. Δύο Μαρτίου του 2005 ο Umberto Todero "έφυγε" απο κοντά μας στην ηλικία των 82 ετών, αφού εργάστηκε για 66 χρόνια στην Moto Guzzi, έχοντας συνεργαστεί με τους καλύτερους στους αγώνες, όπως ο Fergus Anderson, ο Enrico Lorenzetti, ο Bill Lomas, ο Dicky Dale, και ο Keith Campbell, αλλά και με τους μεγάλους μηχανικούς και σχεδιαστές της Guzzi όπως ο Carlo Guzzi, ο Cesare Carcano, ο Enrico Cantoni, ο Lino Tonti, και ο Dr. John Wittner.
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Arturo Magni
- Giulio Cesare Carcano
- V7 sport:Telaio rosso
- ΒΒ1 Griso
- V50 Monza
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Moto Guzzi California 90
- Ποιοί είμαστε
- Piaggio:Νέο κέντρο σχεδιασμού
- Sport 1200
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Classic endurance 2012
- Moto Guzzi GTV 1939
- Στα Χρόνια του Πολέμου
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- Εργασίες σε V7 Ambassador
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- Classic Trophy 2012
- Αετοί στον Πλαστήρα
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi World Club Διεθνής Συγκέντρωση
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- 1921 Tipo Normale
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- Cali 1400 δοκιμές
- Ing. Giuseppe Guzzi
- Άλμα!!! με Moto Guzzi
- Moto Guzzi: Sport 14
- Pietro Ghersi
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- Ipothesys
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- "Girl meets the bike": έρωτας μe ένα Guzzi
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- Moto Guzzi: V65 Police
- ΚΤΕΟ: μεταβίβαση μοτοσυκλέτας
- Duilio Agostini
- Εγκατάσταση βάσης πινακίδας:CATEYE-2
- Le Mans 850: «ο Άσσος»
- Giovanni Ravelli
- Giorgio Parodi
- Carlo Guzzi
- Cali 1400 Touring: Αποκάλυψη
- Omobono Tenni
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Moto Guzzi: 500GP 4-κύλινδρο
- Αλλαγή φίλτρου αέρα σε 1200 Sport / Breva
- Αποσύνδεση ταχυσύνδεσμου βενζίνης
- Moto Guzzi: 1000s
- Λίστα μοντέλων
- Moto Guzzi 850 Le Mans
- Συνέντευξη: Doom (ΧΝ)
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- Moto Guzzi Police Special
- Διευκρινήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα
- Αντίο στον Luigi
- Αετοί στον Πλαστήρα 2013
- 2o Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2013
- Τατόι 2013: ετοιμασίες
- 2o Τατόι Circuit 2013
- 2ο Τατόι circuit 2013: start your engines
- Τατοΐου ιστορίες
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ 2013
- MOTO GUZZI 1969 AMBASSADOR
- Guzzino 65cc
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- Guzzi Meeting “Città di Cava de’ Tirreni”
- ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
- Ένα Galletto-γραμματόσημο
- Moto Guzzi: V1000 Convert
- Moto Guzzi: Lemans III 1983
- Guido Mentasti 1897-1925
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi 1000 SP 1979
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Ελευσίνα 8/12/2013
- Californication
- Moto Guzzi: "Suzuka 8 Hours" racer
- KTEO Πρόσκληση για Νομό Αττικής 2014
- Scooter & Moto Festival 2014
- 2o Raduno Area Mediterranea- Moto Guzzi World Club
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Αντίο στον Luigi
- Άδειες οδήγησης: ΑΜ, Α1, Α2 , Α
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014: Πρόγραμμα
- 3ο ΣΙΡΚΟΥΙ ΤΑΤΟΙ
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Party time guzzisti
- Ιταλικό διήμερο 29-30 Νοεμβρίου
- MG OPEN HOUSE DAYS 2015
- Moto Guzzi 1927 vs ατμομηχανής 1913
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ 2015
- Moto Guzzi: Airone 250 1952
- MOTO GUZZI V85 TT
- MGWC Meeting Internazionale 2019 Patras